Dette er den første i en serie artikler, som avslører de vanligste "killers" for konvertering. Din nemesis finnes mest sannsynlig på denne listen. Her vil du…
Oppdage de 15 vanligste "killers" for konvertering.
Få en modell for å forstå hvordan du kan øke konvertering på nettsiden din.
Oppdage hvordan du identifiserer hva som begrenser konvertering.
Lære strategier som hjelper deg å bekjempe "killers" for å øke konvertering.
15 ting som dreper konvertering
å ikke gjennomføre A/B-testing
tweaking basert på synsing, og blind bruk av beste praksis
forvirrende copywriting – brukeren forstår ikke ordbruken din
brukeren skjønner ikke hvordan de skal bruke nettsiden din
kunden ser ikke noe som av interesse
uklart (eller lite attraktivt) verdiforslag
mangel på tillit til bedriften din
mangel på tillit til produktet ditt
kunden er ikke i “kjøpsmodus”
produktspesifikke innvendinger
kunden velger en konkurrent fremfor deg
den besøkende blir distrahert
kunden utsetter beslutningen
deler av kjøpstrakten (som kan være utenfor din kontroll) er dårlige
kundens tidligere erfaring er dårlig
Hvorfor det er essensielt å identifisere friksjon for å øke konvertering
Med hver av våre kunder, begynner vi med å undersøke kundens handlingsmønstre, for å forstå:
Hvilke intensjoner/ambisjoner har de?
Hvordan trigger vi en match mellom vårt tilbud og deres intensjon - et intensjonssamsvar?
Hvordan vi kan skape lojale kunder og gjenkjøp (eller lifetime value)
Dette er en kombinasjon av multivariat statistisk analyse og klassisk detektivarbeid. Denne metodikk lar oss identifisere nøyaktig hvorfor og når en kunde velger å gjennomføre et kjøp. Eller ikke.
Vi tror at du skjønner hvorfor denne innsikten er essensiell for å kunne arbeide konsekvent med å forbedre konvertering. For å gjøre det litt mer visuelt har vi tegnet et diagram som viser: En dobling av konverteringsraten vil doble inntektene dine.
Du bør vite hvordan du oppdager og overvinner hver enkelt konverteringskiller
Enhver konverteringsspesialist bør raskt kunne gjenkjenne hver enkelt "killer" når de ser visse tegn i analysedataene. Noen av tegnene er subtile; hvis du ikke ser de, vil du kaste bort tid på å jobbe med feil område i bedriften din. Vi ser at dette ofte er tilfelle.
En god konverteringsspesialist bør også ha flere strategier for å overvinne hver "killer". For eksempel er det flere hundre måter å overvinne killer #7 (mangel på tillit til bedriften din).
Vi holder på å skrive en artikkelserie med relevante strategier for å bekjempe utfordringene på denne listen, og som ofte blir oversett. Hold deg oppdatert på de kommende strategiene ved å skrive deg på nyhetsbrevet vårt.